Uudiseid laiast maailmast

Aasta alguses tehakse erinevaid kokkuvõtteid möödunud aasta kohta ja avaldatakse igasugu põnevat statistikat. Internetis ringi liikudes leidsin ühtteist põnevat ka šampanjade kohta.

Suurbritannias langes Nielseni poolt avaldatud statistika kohaselt šampanja müük eelmisel aastal jaekettides 20% ning kokku müüdi vaid 13,3 miljonit pudelit, võrreldes 2016. aasta 16,7 miljoni pudeliga. Samamoodi oli langustrendis ka šampanja müük restoranidele ja pubidele. Peamisteks müügilanguse põhjusteks peetakse Brexiti mõju Briti majandusele, naela ja euro omavahelise valuutakursi muutusi ning üldist Prantsuse vahuveinide hinnatõusu. UK turul kasvasid supermarketites müüdava madalaima taseme ehk entry-level šampanjade hinnad, keskmine pudeli hind oli eelmisel aastal £21.98 (ca 24,6€). Esmakordselt oli keskmine hind suurem kui £20.

Üheks müügi vähenemise põhjuseks peetakse ka jaekettide muutunud turundustaktikat. Varem suurendati müügimahtusid eelkõige müües kampaaniate käigus tuntud ja eksklusiivsemaid brände odavama hinnaga, kuid see trend on hääbumas, sest odavketid müüvad oma brände iga päev odava hinnaga.

Samas lugesin täna, et UK on endiselt suurim šampanja eksportturg, 2. kohal on USA, kolmas Saksamaa ja 4. kohal Jaapan. Esikümnesse mahtusid veel Belgia, Austraalia, Itaalia, Šveits, Hispaania ja ainsa Põhjamaana Rootsi.

Väga põnev oleks selliseid müüginumbreid lugeda ka väikese Eesti kohta, kuid ainus, mille ma Eesti kohta leidsin oli Konjunktuuriinstituudi “Alkoholi turg, tarbimine ja kahjud Eestis. Aastaraamat 2017”. Selle raporti kohaselt imporditi Eestisse viinamarja veini 2016. aastal 72,4 miljoni euro eest, koguseliselt 25,2 miljonit liitrit. Riiklikus statistikas registreeritud viinamarja veini ja vermuti müük siseturul oli 20,2 miljonit liitrit. Kahjuks ei viinud see mind sammugi lähemale šampanja müügi numbritele, kuid loodetavasti mõni hulgimüüja avaldab oma aruandes ka vahuveinide müüginumbrid.

Kasutatud allikad: Eesti Konjunktuuriinstituut “Alkoholi turg, tarbimine ja kahjud Eestis. Aastaraamat 2017”, veebileht thedrinkbusiness.com

 

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s